زمان جاری : دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 12:30 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم

تعداد بازدید 210
نویسنده پیام
admin
آنلاین

مدیرکل
ارسال‌ها : 3
عضویت: 23 /2 /1393
ایجاد اولین برنامه (قسمت دوم)
در ابتدا یه توضیح مختصر درباره Activity
Activity: یا فعالیت یه صفحه نمایش را با یک رابط کاربری (User Interface) به کاربر نشان می دهد . برای مثال برنامه گلستان سعدی را تصور کنید. قسمت(صفحه) ای که لیست اشعار را نشان می دهد یک فعالیت و وقتی نام یکی از اشعار را انتخاب کرده و در صفحه جدید متن آن را می بینیم ، یعنی یک Activity جدید در حال نمایش است.ایجاد پروژهدر ابتدا برنامه Eclipse را باز کرده از منوی فایل ، New و سپس Project را انتخاب کنید .



از زیر مجموعه Android گزینه Android Application Project را انتخاب و Next بزنید.در پنجره جدید نام برنامه(نمایش در لیست برنامه های گوشی) ، نام پروژه(نمایش در برنامه ایکلیپس) ، نام پکیج را وارد و پایین ترین نسخه اندروید که برنامتون رو پشتیبانی می کنه ، نسخه اندروید هدف ، نسخه کامپایل کننده برنامه و در آخر تم مورد نیاز را انتخاب کنید و در انتها بر روی Next کلیک کنید.



گزینه create custom launcher icon برای انتخاب و ساخت آیکون در پنجره بعد ،Create Activity برای ساخت یک فعالیت ، گزینه بعد برای ساخت یک کتابخانه از این پروژه و گزینه آخر هم تغییر مسیر ذخیره ذخیره پروژه است .Next را انتخاب کنید تا پنجره انتخاب آیکون هم نمایش داده شود ، با فشردن دکمه Browse آیکون خود را انتخاب کنید



پس از انتخاب، در ۴ سایز آیکون ساخته می شود . این ۴ آیکون در ۴ شاخه زیر برای استفاده تصاویر مختلف برای اندازه صفحات مختلف ساخته می شود .
فولدری تحت عنوان drawable برای تمام اندازه ها (پیش فرض) . در صورت عدم وجود تصویر در هر شاخه دیگر تصویر این شاخه استفاده می شود.فولدری تحت عنوان drawable-xhdpi در حقیقت به عنوان نسخه ای از فولدر drawable است که برای تبلت هایی با صفحه خیلی بزرگ مورد استفاده قرار می گیردفولدری تحت عنوان drawable-hdpi به عنوان نسخه ای از فولدر drawable است که برای تلفن ها یا تبلت هایی با صفحه بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد.حرف h مخفف کلمه high است.
فولدری تحت عنوان drawable-ldpi به عنوان نسخه ای از فولدر drawable است که برای تلفن هایی به اندازه صفحه کوچک(مثلاً ۲.۵ اینچی) مورد استفاده قرار می گیرد
فولدری تحت عنوان drawable-mdpi به عنوان نسخه ای از فولدر drawable است که برای تلفن هایی به اندازه صفحه متوسط مورد استفاده قرار می گیرد.دو پنجره دیگه برای ساخت Activity است ، در پنجره اول Blank و در پنجره دوم یک نام را برای فعالیت انتخاب کنید.



پس از کلیک بر روی Finish ، نام پروژه در لیست درختی سمت چپ نمایش داده می شود.



همانطور که در تصویر می بینید ، در این برنامه فایل MainPage.Java ، کدهای مربوط به Activity اول و Activity_main_page.xml صفحه گرافیکی برای نمایش به کاربر است که در فایل MainPage.java در زمان ساخت (OnCreate)تعریف شده که نمایش داده شود .

کد:

کد:

setContentView(R.layout.activity_main_page);




در صورتیکه AVD (شبیه ساز)را قبلا اجرا کرده باشید ، با کلیک بر روی آیکون برنامه برروی شبیه ساز اجرا می شود و محتویات داخل فایل activity_main_page را مشاهده خواهید کرد.یکی از فایل های اصلی اندروید AndroidManifest.xml است که فقط یه توضیح کوچیک تو این پست میدم که آشنایی داشته باشید. نام پکیج ، ورژن برنامه ، فعالیت های ساخته شده و نوع عملکرد آن ها ، دسترسی ها (که حتما زمان نصب یک برنامه دیدید که اجازه دسترسی به اینترنت یا حافظه SD رو میپرسه) و … در این فایل تنظیم می شوند.در آموزش بعدی شروع به نوشتن کد خواهیم کرد.
پنجشنبه 08 آبان 1393 - 22:55
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر

پاسخ ها


برای نمایش پاسخ جدید نیازی به رفرش صفحه نیست روی تازه سازی پاسخ ها کلیک کنید !



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :